طراحی وب سایت

مؤلفه‌های ضروری یک وب‌ سایت کسب‌ وکار کوچک

 

7٪ مطالعه سال 2020 توسط Telstra نشان می دهد که 40.5٪ از مشاغل کوچک در استرالیا وب سایت ندارند.  در حالی که تبلیغات دهان به دهان و رسانه های اجتماعی دو راه جایگزین برای دستیابی به مشتریان بالقوه شما هستند،  وب سایت ها باید بخش اصلی حضور آنلاین شما باشند.

در واقع، اگر وب‌سایتی نداشته باشید، از هر 5 مشتری بالقوه، 1 نفر دیگر به کسب و کار شما فکر نمی‌کند.  همانطور که در حال خواندن این مقاله هستید، مطمئناً اهمیت یک وب سایت را درک می کنید.  اما یک وب سایت کسب و کار کوچک خوب باید چگونه باشد؟ اجزای اصلی آن چیست؟

ممکن است پاسخ دادن به آن سوال برای شما دشوار باشد.  به همین دلیل است که 60 درصد از صاحبان مشاغل کوچک فکر       می کنند که راه اندازی سایتی با اجزای مناسب بسیار زمان بر است.  با این حال، هنگامی که اجزای اصلی یک وب سایت کسب و کار کوچک را بشناسید، می توانید به راحتی توضیح دهید که وب سایت شما برای یک طراح چگونه باید باشد.  اگر به دنبال یک  وب سایت جدید هستید یا می خواهید وب سایت موجود خود را دوباره طراحی کنید، این دانش مفید خواهد بود.  بنابراین، اجازه دهید این مؤلفه ها را در زیر به همراه چند نمونه وب سایت کسب و کار کوچک و بزرگ برای شما توضیح دهیم.

 

  اجزای اساسی یک وب سایت کسب و کار کوچک

  1. 10 نکته طراحی سایت یک نوار ناوبری سازماندهی شده

85 درصد از مشتریان وب سایت هایی را ترجیح می دهند که به راحتی قابل پیمایش هستند.  این ممکن است برای شما واضح به نظر برسد.  هنوز، بسیاری از سایت‌های کسب‌ وکار کوچک نوار ناوبری طراحی‌شده خوبی ندارند.  در اینجا نحوه طراحی یک نوار ناوبری کاربرپسند آمده است:

  • نوار ناوبری باید در بالای هر صفحه ظاهر شود، نه فقط در صفحه اصلی. و هنگامی که یک بازدیدکننده وب سایت شما را به پایین اسکرول می کند، منطقه ناوبری می تواند در بالای صفحه باقی بماند.  این نوار ناوبری چسبنده نیز نامیده می شود.
  • یک بازدید کننده باید بتواند از نوار ناوبری به تمام صفحات مهم وب سایت شما دسترسی پیدا کند.  اگر صفحات زیادی در سایت شما وجود دارد، می توانید از منوی کشویی برای سازماندهی صفحات استفاده کنید.
  • با کلیک بر روی لوگو در نوار پیمایش، کاربر باید به صفحه اصلی شما هدایت شود.  لوگو معمولا در گوشه سمت چپ بالا قرار می گیرد.
  • همانطور که می دانید دستگاه های تلفن همراه به طور متوسط ​​50 درصد از ترافیک وب را بر عهده دارند.  ناوبری شما باید روی یک صفحه کوچک کاملاً کار کند.  بهترین روش این است که همه پیوندهای نوار ناوبری را در منوی همبرگر قرار دهید زمانی که کاربر در حال مشاهده سایت شما در یک صفحه کوچک است.

مثال:

agradepainters.com.au وب سایت A Grade Painters از تمام توصیه های بالا پیروی می کند و دارای یک نوار ناوبری بسیار کاربرپسند است.

کسب و کار های کوچک پر سود

  1. طراحی مناسب برای کسب و کار

یک وب سایت کسب و کار کوچک باید بر اساس مخاطبان هدف شما طراحی شود.  وب سایت یک قفل ساز محلی مطمئناً متفاوت از وب سایت یک رستوران محلی است.  در بیشتر موارد، تمرکز شما باید به سمت تجربه کاربری بهتر به جای تصاویری بیش از حد باشد.  عناصر طراحی سنگین حواس بازدیدکنندگان شما را پرت می کنند و به طور بالقوه می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند.  همچنین باید از آژانس هایی که طرح یکسانی را برای هر نوع کسب و کاری بازیافت می کنند دوری کنید.  اگر می خواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، باید تمام ویژگی های اساسی یک وب سایت تجارت الکترونیک را داشته باشید.

بازار آنلاین واقعا رقابتی است.  حتی اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، اگر می خواهید بازدیدکنندگان خود را به مشتریان عادی تبدیل کنید، نمی توانید بهترین شیوه های تجارت الکترونیک را نادیده بگیرید.  در اینجا سه ​​اصل طراحی وجود دارد که هر وب سایت کسب و کار کوچک همه منظوره باید از آنها پیروی کند.

(الف) طراحی واکنش گرا

طراحی سازگار با موبایل یا طراحی واکنش گرا برای هر وب سایت کسب و کار کوچک اجباری است.  هیچ چیز برای بازدیدکنندگان شما غیرحرفه‌ای‌تر از سایتی نیست که در دستگاه‌های تلفن همراه به درستی رندر نمی‌شود.  یک صفحه وب غیر پاسخگو دارای تعامل کمتر، تبدیل ضعیف و رتبه پایین در نتایج جستجو است.

 (ب) بهینه سازی UX

بهینه سازی تجربه کاربر کلید موفقیت هر طراحی وب سایت کسب و کار کوچک است.  وسوسه انگیز است که با جلوه های بصری، رنگ ها و دیگر عناصر طراحی وسوسه شوید.  اما ابتدا باید یک چیدمان کاربرپسند، ساختار سایت بصری و یک مسیر اطلاعاتی واضح داشته باشید.

 (ث) فراخوانی برای اقدام

هر صفحه از وب سایت شما باید فراخوان مناسبی برای اقدامات داشته باشد.  یک فراخوان برای اقدام، کاربر را وادار می کند تا قدمی بردارد.  آنها راه های بسیار خوبی برای راهنمایی بازدیدکنندگان به سمت تبدیل هستند.  برخی از فراخوان‌های متداول عبارتند از : تماس با ما اکنون خرید کنید،  اکنون دانلود کنید،  درخواست کنید، بیشتر بدانید … و غیره.

مثال:

Native Union.com

Native Union تمام ویژگی‌های یک وب‌سایت کسب‌وکار کوچک با فروشگاه آنلاین را دارد.  این سایت پاسخگوی تلفن همراه است، طراحی تمیز، فراخوان مناسبی دارد (اکنون خرید کنید، کاوش کنید، محصولات را مشاهده کنید)، و یک UX عالی برای مشتریان هدف خود ارائه می دهد.

جزئیات تماس قابل دسترسی

  1. جزئیات تماس قابل دسترسی

با کمال تعجب، بسیاری از وب سایت های کسب و کار کوچک نمی توانند اطلاعات واضحی را برای بازیدکنندگان خود ارائه دهند.   برای اینکه اطلاعات تماس کامل باشد، حداقل باید این موارد را نشان دهند: نام کسب و کار شما آدرس مکان(های) فیزیکی شماره(های) تلفن شما به غیر از این سه مورد ، باید آدرس ایمیل و حساب های رسانه های اجتماعی خود را در سایت خود ذکر کنید.

این اطلاعات نه تنها به مشتریان شما اجازه می دهد تا به سرعت با شما ارتباط برقرار کنند، بلکه به آنها کمک می کند تا شما را به عنوان یک تجارت قانونی شناسایی کنند.  در اینجا چند نکته طراحی در مورد نحوه ارائه اطلاعات تماس شما وجود دارد:

  • سایت شما باید یک صفحه تماس با ما جداگانه با فرم تماس داشته باشد. از نوار پیمایش به صفحه تماس با ما پیوند دهید.
  • تمام پیوندهای حساب رسانه های اجتماعی فعال خود را در پایین صفحه وب سایت خود قرار دهید.
  • اگر کسب و کار شما خدمات مستقیم ارائه می دهد (به عنوان مثال یک شرکت نقاشی، خدمات تحویل و غیره) شماره تلفن خود را در بالای هر صفحه قرار دهید.

 

مثال:

وب سایت Ivfp.com.au

  1. کسب و کار های جدید دنیا صفحه دوستانه «درباره ما»

صفحه درباره ما به شما فرصتی عالی می دهد تا داستان خود را برای بازدیدکنندگان خود بگویید.  به ایجاد ارتباط بین برند شما و مشتریان بالقوه شما کمک می کند.  ما می بینیم که بسیاری از وب سایت های کسب و کار کوچک تمرکز کافی را به صفحه درباره ما نمی دهند، که این یک اشتباه بزرگ است.  در اینجا چند نکته برای بهتر کردن صفحه درباره ما وجود دارد:

  • داستان برند خود را بگویید.  چگونه شروع کردید؟  سفر تجاری خود را شرح دهید.  مردم دوست دارند درباره کسب و کاری که می خرند بدانند.
  • از تصاویر واقعی در صفحه درباره ما استفاده کنید.  تصاویر استوک در اینجا یک “نه” بزرگ هستند.  معتبر باشید
  • سعی کنید از طریق داستان خود با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید.  سایت نمونه زیر را بررسی کنید تا ببینید چگونه انجام می شود.

 

مثال: coelihack.com.au/about-us Coelihack

یک تجارت کوچک استرالیایی است که محصولات آشپزخانه را به طور خاص به کسانی که به گلوتن مبتلا هستند می فروشد.

  1. وبلاگ در سایت

ممکن است فکر کنید وبلاگ های در سایت فقط برای شرکت های بزرگ مفید هستند، اما در واقع، آنها به همان اندازه برای مشاغل کوچکتر مفید هستند.  در واقع، یک وبلاگ در سایت ممکن است چیزی باشد که شما را از رقبای محلی خود جلوتر نگه می دارد.  در اینجا چند مزیت کلیدی وجود دارد که یک وبلاگ به شما می دهد.

  • یک وبلاگ در سایت به بازدیدکنندگان شما نشان می دهد که شما یک فرد / برند آگاه هستید. این به عنوان یک سیگنال اعتماد عالی عمل می کند.
  • مقالات مرتبط و خوش نوشته وبلاگ حضور آنلاین شما را تقویت می کند.  وبلاگ می تواند نقش مهمی در استراتژی بازاریابی آنلاین شما داشته باشد و مشتریان جدیدی را به کسب و کار شما بیاورد.
  • محتوای وبلاگ راهی برای تعامل با مشتریان بالقوه به شما می دهد.  به اشتراک گذاری پست های وبلاگ آموزنده در رسانه های اجتماعی به کسب و کار شما مخاطبان و در معرض دید وسیع تری می دهد.  اما وبلاگ شما چگونه باید به نظر برسد؟  بسیاری از طراحان وب سایت های کسب و کار کوچک توجه کافی به وبلاگ نمی کنند که این یک اشتباه است.  در اینجا چند نکته کلیدی در مورد طراحی وبلاگ کاربرپسند وجود دارد.
  • صفحه اصلی پست وبلاگ باید لیستی از پست های وبلاگ شما را به ترتیب زمانی ارائه دهد. پست های وبلاگ خود را در چند دسته سازماندهی کنید.  خوانندگان باید بتوانند لیست پست ها را بر اساس دسته بندی فیلتر کنند.  همچنین ممکن است در زیر هر مقاله وبلاگ یک بخش نظر داشته باشید.
  • هر پست وبلاگ باید با یک تصویر ویژگی چشم نواز شروع شود.  فراموش نکنید که دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را اضافه کنید.  مکان ایده آل برای این دکمه های اشتراک گذاری در حاشیه سمت چپ هر پست وبلاگ است.  همچنین باید تعداد کل سهام را ذکر کنید.
  • در تصاویر و فونت هایی که استفاده می کنید از سبک بصری ثابتی استفاده کنید.  اطمینان حاصل کنید که سبکی که انتخاب می کنید با خوانندگان بالقوه شما مطابقت دارد.

 

مثال:

heathandheather.co.uk/blog/

چای ارگانیک و سایر محصولات مرتبط را می فروشد.  سایت آنها یک نمونه عالی از طراحی وب سایت کسب و کارهای کوچک است.

طراحی سایت برای کسب و کار های کوچک 

  1. اثبات اجتماعی

اثبات اجتماعی یک بخش اساسی از هر وب سایت کسب و کار کوچک است.  85 درصد از مشتریان، اثبات اجتماعی را به اندازه توصیه های شخصی مهم می دانند.  بنابراین، طراحی سایت شما باید عناصری مانند توصیفات مشتری، نظرات، ویدیوهای مشتری، جوایز و اعتبارنامه ها را برجسته کند.

بیشتر بخوانید: 5 راه برای ایجاد اثبات اجتماعی مؤثرتر مهم نیست که از چه نوع اثبات اجتماعی استفاده کنید، فراموش نکنید که از قبل به طراح وب خود اطلاع دهید.  ارائه صحیح اثبات اجتماعی برای به دست آوردن حداکثری آن ضروری است.

مثال: Premier Painting یک شرکت نقاشی مستقر در سیدنی است.  وب سایت آنها به خوبی از اثبات اجتماعی استفاده می کند.  اعتبار خدمات درست بعد از تصویر بنر نمایش داده می شود.  با پیمایش به پایین صفحه اصلی، یک گواهی مشتری برجسته خواهید دید.  در بخش درباره ما در نوار پیمایش اصلی، دو صفحه جداگانه در مورد جوایز و گواهینامه ها وجود دارد.  این یک مثال عالی از این است که چگونه یک کسب و کار کوچک باید مدارک اجتماعی خود را ارائه دهد.

  1. CMS سفارشی

مدیریت یک وب سایت می تواند دردسرساز باشد، اما یک CMS خوب می تواند به روز رسانی آن را بسیار آسان کند و تغییرات کوچکی در سایت شما به تنهایی ایجاد کند.  انتخاب CMS مناسب نیز برای عملکرد وب سایت شما بسیار مهم است.

بسیاری از CMSS های محبوب مانند   WordpressوMagento  وجود دارند که توسط مشاغل مختلف مورد استفاده قرار          می گیرند.  با این حال، رویکرد یکسان و مناسب برای همه این CMSS های محبوب، آنها را برای یک صاحب کسب و کار کوچک پرمشغله بیش از حد دست و پا گیر و پیچیده می کند.

جایگزین این است که یک CMS سفارشی را انتخاب کنید که به طور خاص برای کسب و کار شما طراحی شده است.  بسیاری از طراحان وب سایت های تجاری CMS های سفارشی را برای مشتریان خود ارائه می دهند.  از آژانس خود در مورد این گزینه ها بپرسید.

مثال: V Living

یک فروشنده عمده مبلمان از شبه جزیره مورنینگتون در ویکتوریا است.  این سایت تجارت الکترونیک B2B توسط CMS سفارشی طراحی شده است.  آپلود محصولات جدید، مدیریت موجودی ها و ردیابی فروش با باطن سفارشی که برای آنها ساخته ساده است.  وب سایت: vcliving.com.au

  1. انواع کسب و کار

    بهینه سازی اولیه برای موتورهای جستجو

شما باید از همان ابتدای پروژه طراحی وب سایت خود به استراتژی SEO خود فکر کنید.  برخی از بهترین شیوه های سئو باید از همان ابتدا دنبال شوند.  بسیاری از طراحان وب سایت های کسب و کار کوچک درک روشنی از بهینه سازی موتورهای جستجو ندارند.  نادیده گرفتن این جنبه ممکن است در دراز مدت به رشد کسب و کار شما آسیب برساند.

انتخاب کلمات کلیدی هدف مناسب برای کسب و کارتان، انتخاب یک URL بهینه شده سئو، نامگذاری مناسب Meta تگ ها و ساختاربندی صفحات سایت در سلسله مراتب مناسب تنها برخی از جنبه های سئو هستند که باید در طول فرآیند طراحی به آنها توجه شود.  در اینجا چند نکته وجود دارد تا مطمئن شوید که سایت کسب و کار کوچک شما بهینه سازی سئو شده است.

  • ایده ای در مورد اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو داشته باشید
  • یک آژانس طراحی وب سایت کسب و کار کوچک را انتخاب کنید که دارای یک تیم SEO نیز باشد.
  • کلمات کلیدی مرتبط با تجارت را که رقبای شما استفاده می کنند یادداشت کنید

اگر در مورد رشد کسب و کار از طریق بازاریابی آنلاین جدی هستید، باید از همان ابتدا با یک آژانس SEO در تماس باشید.   راه اندازی وب سایت کسب وکار

  1. گواهی SSL

بسیاری از مشاغل کوچک وب سایت ایمن ندارند.  SSL برای هر وب سایتی ضروری است، حتی اگر به صورت آنلاین فروش نداشته باشید.  در اینجا دلیل اش آورده شده است :

  • اگر سایت شما SSL ندارد، Google Chrome یک علامت “Not Secure” را در کنار URL شما نشان می دهد.  این باعث ایجاد مشکل اعتبار برای وب سایت شما می شود.  84 درصد مشتریان می خواهند وب سایت هایی که بازدید می کنند قابل اعتماد باشد.
  • گوگل  SSLرا یک عامل مهم رتبه بندی می داند.  بنابراین، نداشتن گواهینامه SSL به سئوی شما آسیب می رساند.
  • هر وب سایت کسب و کار کوچک با امکان تجارت الکترونیک یا ورود به سیستم باید دارای SSL باشد تا از امنیت داده های کاربر اطمینان حاصل شود.

پس از دریافت گواهی SSL برای وب سایت خود، آدرس سایت شما به https تغییر می کند.  داده های ارسال شده بین بازدیدکنندگان و سرور شما رمزگذاری خواهد شد.

  1. یکپارچه سازی تجزیه و تحلیل و ردیاب های تبدیل

هدف اصلی وب سایت شما جذب بازدیدکنندگان و مشتریان هدفمند است.  بنابراین، شما باید بتوانید داده های رفتار مشتری را تجزیه و تحلیل یا تجسم کنید تا نحوه عملکرد سایت خود را مشخص کنید.  در اینجا چند سوال وجود دارد که باید بتوانید به آنها پاسخ دهید:

  • چند نفر به وب سایت شما می آیند؟ منبع این ترافیک چیست؟  آیا آنها مشتریان بالقوه هستند یا فقط موج سواران تصادفی؟
  • بازدیدکنندگان شما چه مدت در وب سایت شما می مانند؟  کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند؟
  • آیا مشتریان از وب سایت شما تبدیل می شوند؟ تبدیل برای مشاغل مختلف به معنای چیزهای متفاوتی است.

تبدیل می تواند به معنای ارسال فرم، دریافت تماس یا فروش محصول باشد.  ادغام ابزارهای مناسب در باطن وب سایت کسب و کار کوچک شما، به شما امکان می دهد به راحتی به این سؤالات پاسخ دهید.  نظارت بر عملکرد وب سایت شما و بهینه سازی آن بر اساس داده ها می تواند به راحتی کسب و کار کوچک شما را از رقبای خود برتری دهد.  بیشتر کسب و کارهای کوچک در مورد تجزیه و تحلیل داده های بازدیدکنندگان زحمت زیادی نمی کشند.  فرصتی را از دست می دهند.

هزینه وب سایت کسب و کار       هزینه وب سایت کسب و کار کوچک

ساخت یک وب سایت برای یک کسب و کار کوچک چقدر هزینه دارد؟  شما می توانید یک وب سایت کسب و کار کوچک بسیار ابتدایی را با حدود 750 دلار استرالیا دریافت کنید.  اما وب‌ سایت‌های پیچیده‌ تر و غنی‌ تر، بدیهی است که هزینه بیشتری برای شما خواهند داشت.  برخی از آژانس‌ها بسته‌های وب‌ سایت کسب‌ وکارهای کوچک در محدوده‌های مختلف دارند.  بهتر است با یک شرکت طراحی وب در مورد نیازهای خود صحبت کنید تا رقم دقیقی به دست آورید.  همچنین بسیاری از سازندگان وب سایت مشاغل کوچک آنلاین وجود دارند.  به یاد داشته باشید که اگر درک کاملی از توسعه وب ندارید، ایده خوبی نیست که خودتان یک وب سایت طراحی کنید.  هدف یک وب سایت فقط آنلاین کردن کسب و کار شما نیست.  باید سرنخ ایجاد کند و مشتریان جدیدی برای شما به ارمغان بیاورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *