بازاریابی در اینستاگرام: راهنمای کسب و کار کوچک


بدون شک اینستاگرام در حال رشد است و به عنوان قدرتمندترین پلت فرم رسانه های اجتماعی در سراسر جهان شناخته می شود. پیش بینی می شود تا سال 2021، مخاطبان اینستاگرام 55.8 درصد از استفاده از شبکه های اجتماعی در ایالات متحده را تشکیل دهند.

این مورد به ویژه در بین نوجوانان و جمعیتی هزاره مورد نظر محبوب است. اینستاگرام مهمترین شبکه اجتماعی توسط نوجوانان آمریکایی در نظر گرفته می شود و برای استفاده کلی در میان آمریکایی های سنین 12 تا 24 سال بعد از فیس بوک است. اینستاگرام فقط در آمریکا بسیار محبوب نیست ، اما 80 درصد استفاده از اینستاگرام در خارج از ایالات متحده اتفاق می افتد

اگرچه واضح است که اینستاگرام یک بستر مهم رسانه های اجتماعی برای استفاده از آن است ، اما بسیاری از مشاغل احساس می کنند ، تا زمانی که محصول کاملاً تصویری نداشته باشند ، طبیعت تصویر محور اینستاگرام آن را برای کسب و کارشان مناسب نمی کند. با این حال ، این کاملاً درست نیست – در واقع ، این یکی از بزرگترین باورهای غلط در مورد اینستاگرام است.

در این مقاله ، به کارهایی که باید انجام دهید تا اینستاگرام برای تجارت کوچک شما کار کند ، پرداخته و به شما نشان می دهم که چگونه می توانید استراتژی محتوایی را برجسته کنید که برجسته تجارت شما باشد و به ساختن برند شما کمک کند. من همچنین مثالهای متنوعی از مارکهای مختلف آورده ام که آن را درست درک می کنند.

1. حساب کاربری اینستاگرام خود را تنظیم کنید

یک بیوگرافی کوتاه و سریع ایجاد کنید

بیوگرافی شما باید سریعاً به پیروان خود بگویید که در مورد یک روش فشرده و گیرا چه چیزی راجع به چه چیزی هستید.

این به معنای خلاصه کردن آنچه در مورد تجارت شما است به گونه ای است که تصویری را که امیدوارید ارائه دهید منعکس می کند.

به عنوان مثال ، به مارک محبوب لباس فعال Lululemon نگاه کنید: بیو آنها شامل یک جمله مختصر آغازین است که فلسفه نام تجاری آنها ، هشتگ آنها (بیشتر در مورد ایجاد هشتگ شخصی خود را در یک لحظه) ، دسته آنها در Snapchat و پیوند به سایت آنها نشان می دهد. ساده ، موجز ، و همه اطلاعات لازم را منتقل می کند.

اگر مکان فیزیکی دارید ، حتماً اطلاعات لازم در مورد مکان و ساعات خود را نیز در اینجا وارد کنید.

پیوند بازگشت به سایت خود را در بیوگرافی خود وارد کنید

اینستاگرام کمی ناهنجاری است ، به این معنا که پیوندها واقعاً درون برنامه “کار نمی کنند”. این بدان معنی است که شما نمی توانید پیوندها را در پست های خود قرار دهید ، اما می توانید پیوندی به سایت خود را در بیوگرافی خود وارد کنید.

تصویر از طریق Pottery Barn در اینستاگرام.

بنابراین ، مطمئن شوید که مهمترین پیوند خود را در بیوگرافی خود بگنجانید ، تا کاربران بتوانند پیوند جدیدی باز کرده و به سایت شما دسترسی پیدا کنند. این می تواند پیوندی به صفحه اصلی ، جدیدترین محصول یا آخرین پست وبلاگ شما باشد.

نام کاربری و عکسی را انتخاب کنید که به وضوح نشان دهد شما کی هستید

وقتی نام تجاری خود را انتخاب کردید ، امیدوارم که بررسی کرده باشید که می توانید از آن نام در بیشترین تعداد پروفایل اجتماعی استفاده کنید.

در حالت ایده آل ، شما باید قادر به انتخاب دسته Instagram باشید که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد. با این حال ، اگر مطابقت دقیق وجود ندارد ، دستگیره ای را انتخاب کنید که با نام کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. این ممکن است به معنای استفاده از زیرخط ها ، اختصارات یا تغییرات جزئی باشد – اما آن را تا آنجا که ممکن است به نام واقعی تجارت خود نزدیک کنید.

از نظر عکس ، این می تواند آرم ، ویترین فروشگاه ، محصولات یا حتی برخی از کارمندان شما باشد. نوع عکس اهمیت کمتری دارد ، فقط مطمئن شوید که نمونه ای از مارک شما و تصویر مارکی است که امیدوارید منتقل کنید.

2. پست های عالی اینستاگرام ایجاد کنید

بر تصاویر با کیفیت عالی تمرکز کنید

بدون شک اینستاگرام بصری ترین پلتفرم رسانه های اجتماعی موجود است.

این بدان معنی است که برای موفقیت و جذابیت اینستاگرام خود ، باید آنرا از نظر بصری برجسته کنید. این لزوما به این معنی نیست که محصولات شما خودشان باید زیبا باشند (اگرچه در صورت کمک به آن کمک می کند) ، اما به این معنی است که اینستاگرام شما باید منسجم باشد و عکس هایی که به اشتراک می گذارید باید از نور مناسب و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد. .

برخی از قوانین اساسی برای تصاویر عالی اینستاگرام ، همانطور که در این اینفوگرافیک عالی از Buffer آورده شده است :

  • تصاویری که سبک تر هستند با کسب 24 درصد لایک بیشتر از عکس های تیره ، موفقیت بیشتری دارند.
  • هرچه فضای پس زمینه بیشتر باشد ، بهتر است ، زیرا عکس هایی که مشغله کمتری دارند 29 درصد لایک بیشتری دریافت می کنند.
  • یک رنگ باید غالب باشد ، زیرا تصاویر با رنگ یا لحن غالب 17 درصد بیشتر دوست دارند.

برای نمونه یک صفحه اینستاگرام که همه این جعبه ها را بررسی می کند ، به The Glitter Guide مراجعه کنید :

تصویر از طریق Glitter Guide در اینستاگرام.

این اینستاگرام یک رویای آب نبات رنگ را ارائه می دهد ، غرق در صورتی های پاستلی ، نعناع و آبی. عکس ها در نور مناسب گرفته می شوند و در حین ویرایش بیشتر روشن می شوند و پس زمینه ها سبک و کم است. این صفحه اینستاگرام با هم به عنوان یک مجموعه منسجم و جذاب از عکس ها خوانده می شود.

از ابزارهای ویرایش برای جذابیت بیشتر عکس های خود استفاده کنید

در این مرحله ، شما امیدوارم که در مورد طرح رنگ مارک خود کمی فکر کرده باشید ، که به شما کمک می کند تا تعیین کنید “ظاهر” خوراک اینستاگرام شما به چه صورت باشد.

شاید این بدان معنی باشد که اینستاگرام شما پاستل های خاموش ، نورهای روشن یا خنثی های اشباع نشده خواهد بود. هر پالت رنگی با نام تجاری شما متناسب باشد ، استفاده از ابزار ویرایش به شما کمک می کند تا تصاویر شما به صورت منسجم کار کنند.

به عنوان مثال ، به Meatballssmama اینستاگرام Kari Young ، عکاس و “فرد رسانه های اجتماعی” نگاه کنید که به رنگهای روشن و واضح در پس زمینه های سیاه و سفید تند متکی است.

تصویر از طریق Meatballssmama در اینستاگرام.

فیلترهای داخلی اینستاگرام مکان خوبی برای شروع هستند ، اما مطمئن شوید که با عملکرد “ویرایش” نیز بازی می کنید تا کنترل دستی بیشتری بر ویرایش تصاویر داشته باشید.

علاوه بر این ، برای گزینه های بیشتر ، به برنامه های ویرایش خارجی مانند VSCO همیشه محبوب و 32 برنامه عکس برتر نگاه کنید .

قانون فروش 20/80 را دنبال کنید

اینستاگرام شما باید ، در حالت ایده آل ، به بازگشت بازدید به وب سایت یا فروشگاه شما کمک کند.

همانطور که گفته شد ، تمرکز شما نباید روی فروش محصول خود باشد.

این ضد خلاف است ، اما قاعده کلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که فقط 20 درصد از پست های شما باید محصولات شما را “بفروشند”. 80 درصد دیگر باید روی محتوای با کیفیتی متمرکز شوند که پیروان را درگیر خود کند و مستقیماً روی محصول یا خدمات شما تمرکز نکنند. نحوه ایجاد این نوع محتوا را در چند بخش بعدی بررسی می کنم.

بنابراین ، با توجه به قانون 20 درصدی ، دقیقاً چگونه می توانید در متن اینستاگرام به طور موثر فروش کنید؟

یک چیز ، حتی وقتی محصولات یا پیشنهادات خود را به نمایش می گذارید ، از تبلیغات آشکار و لحن تبلیغاتی بیش از حد خودداری کنید ، زیرا مطمئناً باعث خاموش کردن دنبال کنندگان می شود. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید محصولات یا خدمات خود را با ظرافت برجسته کنید.

به این پست از اینستاگرام Stumptown قهوه ساز مستقر در پورتلند نگاهی بیندازید :

تصویر از طریق قهوه Stumptown در اینستاگرام.

در ماه اوت گذشته ، پرتلند با موج گرما ناگهانی برخورد کرد ، و جیوه سه رقمی را تهدید کرد.

پیشنهاد ظریف Stumptown به جای نوشتن این عکس با چیزی تهاجمی تر ، و ترغیب مشتریان به ورود و خرید نوشیدنی ، پیشنهاد ظریف “دم سرد” برای مقابله با گرما ، همراه با تصویری از دو قهوه یخ زده با طراوت و طراوت ، به عنوان یک فروش نرم محسوب می شود. این خیلی هولناک نیست ، اما همچنان پیام را منتقل می کند (و امتیازات ویژه برای عکس مشتری) – بعداً با جزئیات بیشتری به آن می پردازم!).

تمرکز خود را بر روی محتوای “سبک زندگی” بگذارید تا اینکه به سادگی خود محصول باشید

بیایید این کار را از همان ابتدا از مسیر خارج کنیم:

مسابقه پاپ – آیا خرده فروش آنلاین Modcloth پیراشکی می فروشد؟

تصویر از طریق Modcloth در اینستاگرام.

نه ، آنها این کار را نمی کنند. بنابراین دونات ها روی خوراک اینستاگرام خود روی زمین چه می کنند؟

Modcloth ، تهیه کننده لباسهای شیرین ساکارین و سایر لباسهای زنان ، از یک استراتژی محتوای مبتنی بر سبک زندگی استفاده می کند. ارسال تصویری از یک خوراکی شیرین بخشی از 80 درصد محتوای دیگر آنها را تشکیل می دهد که تمرکز آن بر روی تصویر کلی برند است.

برای تعیین اینکه پیروان شما از چه نوع محتوای “سبک زندگی” لذت می برند ، ایجاد شخصیت کاربر در این مرحله و همچنین انجام برخی تحقیقات بازار در مورد مشتری شما مفید خواهد بود.

درباره مشتری ایده آل خود داستانی بسازید. آنها چه کسانی هستند؟ سرگرمی ها ، علایق ، رویاهای آنها چیست؟ آنها کجا دوست دارند غذا بخورند ، بنوشند ، خرید کنند ، بازی کنند؟ آنها چه نوع موسیقی گوش می دهند ، چه کتاب هایی می خوانند ، برنامه های تلویزیونی مورد علاقه آنها کدام است؟

برای بازگشت به مثال Modcloth ، “زیبا” بخش بزرگی از تصویر مارک آنها است. ناز و شیرین در برند نفوذ می کند ، بنابراین محتوای سبک زندگی که متناسب با این تصویر زیبا و شیرین باشد ، مطمئناً در بین مخاطبان آنها طنین انداز خواهد شد.

تصاویر ویژه ای که توسط مشتریان و طرفداران شما گرفته شده است

ممکن است در هر دو مثال قبلی متوجه شده باشید که مارک ها از تصاویر گرفته شده توسط اعضای ستاد استفاده نمی شوند اما از طرفداران استفاده می شوند.

تصویر از طریق لباس BlackMilk در اینستاگرام.

تشویق طرفداران خود به استفاده از هشتگ های خاص مارک شما (باز هم ، در یک دقیقه بیشتر از این اطلاعات) یا پیشنهاد اینکه آنها کسب و کار شما را برچسب گذاری می کنند راهی عالی برای دیدن صحبت های مشتریان در مورد شما است ، و شما می توانید این محتوا را در Instagram خود به عنوان خوب. در مورد ایجاد وفاداری به مارک و تهیه همزمان مطالب عالی صحبت کنید! این نه تنها باعث می شود پیروان شما احساس قدردانی و خاص بودن کنند بلکه اصالت بیشتری نیز دارند.

از Instagram Stories برای نگاهی به پشت صحنه کسب و کار خود استفاده کنید

ویژگی جدید ویدئویی اینستاگرام در اوایل تابستان امسال سر و صدای زیادی ایجاد کرد ، زیرا این یک رقابت مستقیم با ویژگی های Snapchat’s Stories است.

هرچند بحث برانگیز باشد اما به عنوان یک ویژگی اضافه شده از طریق آن می توانید ارتباط شخصی با مخاطبان خود ایجاد کنید.

مارک لباس فعال زنان ، لورنا جین ، از داستان های اینستاگرام استفاده کرده است تا به طرفداران نگاه در پشت صحنه عکسبرداری از مارک را نشان دهد و "ملزومات" عکسبرداری مارک را به اشتراک بگذارد.

مارک لباس فعال زنان ، لورنا جین ، از داستان های اینستاگرام استفاده کرد تا نگاهی به پشت صحنه عکاسی از یک نام تجاری به طرفداران خود بیندازد و “ملزومات” عکسبرداری این برند را به اشتراک گذاشت.

مارک های موفق از داستان های اینستاگرام برای ارائه یک نگاه اجمالی به روال پشت صحنه برند خود استفاده می کنند. فقط به این تصویر از   ویدئوی اخیر لورنا جین نگاه کنید ، با زیرچشمی نگاه کردن “چیزهای ضروری” از یک عکس عکاسی با نام تجاری.

3. از هشتگ ها به صورت لیبرال استفاده کنید

بدانید که بیشتر در حقیقت بیشتر است

وقتی صحبت از هشتگ در اینستاگرام می شود ، با قدم و قدم قدم نزنید. اگرچه ممکن است چهار یا پنج هشتگ در توییتر به سختی آزار دهنده باشد ، اما در اینستاگرام نشان داده شده است که این مقدار (یا بیشتر) تعاملات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و تعاملات در واقع در پست های دارای 11 هشتگ یا بیشتر بیشتر است.

شایان ذکر است که 30 حداکثر هشتگی است که می توانید در هر پست یا نظر استفاده کنید (و قوانین اینستاگرام را کنار بگذارید ، هشتگ های زیاد باعث می شود شما هرزنامه یا ناامید به نظر برسید).

هشتگ های مرتبط را پیدا کنید

برای یافتن بهترین هشتگ ها ، کمی وقت بگذارید و کمی تحقیق کنید.

ابزارهای جستجوی هشتگ مانند Hashtagify و RiteTag مکانی عالی برای یافتن هشتگ های مرتبط مرتبط هستند ، بنابراین مدتی را صرف تهیه مجموعه ای از هشتگ های مرتبط با تجارت خود کنید.

 

آنها را در یک نظر قرار دهید ، نه در متن پست خود

تمام آنچه که تاکنون در مورد هشتگ ها گفته ام با یک هشدار مهم همراه است:

هشتگ های شما در حالت ایده آل نباید در متن پست شما قرار بگیرند.

حال ، اگر از یک یا دو هشتگ مخصوص مارک تجاری در زیرنویس زیر تصویر خود استفاده می کنید ، خوب است (به مثال موجود در لباس BlackMilk Clothing مراجعه کنید). با این حال ، اگر می خواهید بیش از یک یا دو هشتگ در آن بگنجانید ، ابتدا با ایجاد پست خود شروع کنید و سپس کامنت حاوی این هشتگ ها را مستقیماً در زیر تصویر ارسال شده خود بگذارید. به این ترتیب ، شما هشتگ های خود را از نظر بصری جدا می کنید ، اما همچنان اجازه پیدا کردن پست خود را می دهید.

ایجاد هشتگ های شخصی خود را در نظر بگیرید

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، تهیه مطالب از کاربران و ترغیب آنها به برچسب گذاری پست های خود با هشتگ برند شما می تواند راهی عالی برای اصالت بخشیدن به مارک شما باشد و به ایجاد پیروان وفادار کمک کند.

تصویر از طریق Birchbox در اینستاگرام.

برای انجام این کار ، شما به یک هشتگ مارک دار نیاز دارید. این می تواند به سادگی # مارک تجاری شما باشد ، شبیه به نشانه Birchbox برای کاربران برای نشان دادن پست های خود با #birchbox ، یا بسته به آنچه که کاربران می خواهند به اشتراک بگذارند ، بی نظیرتر است.

4- به پیروان خود تبلیغات تبلیغاتی ارائه دهید

فروش و تخفیف را به اشتراک بگذارید

اینستاگرام شما فراتر از محتوای دقیق که هم محصولات شما را به طرز نامحسوس تبلیغ می کند و هم داستان زندگی خود را در اطراف برند شما ایجاد می کند ، مکانی عالی برای اشتراک فعلی فروش ، تخفیف و تبلیغاتی است که در حال اجرا هستید.

می توانید در زیرنویس عکس خود از فروش یا تبلیغات خود نام ببرید ، یا حتی تصویری در Canva یا موارد مشابه با متن پوشانده شده که توصیف تبلیغات است را ایجاد کنید. اگر تبلیغات شما به صورت آنلاین در دسترس است ، فراموش نکنید که باید یک لینک مستقیم در بیو خود قرار دهید!

از مسابقات برای ایجاد نامزدی استفاده کنید

اینستاگرام یک بستر مناسب برای میزبانی مسابقات است. با ایجاد هشتگ مخصوص مسابقه خود ، می توانید با گرفتن عکس و استفاده از هشتگ خود برای شانس برنده شدن ، طرفداران برند خود را به شرکت تشویق کنید (عکس هایی که بعداً می توانید در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارید).

تصویر از طریق Quest Nutrition در اینستاگرام.

تصویر از طریق Quest Nutrition در اینستاگرام.

به عنوان مثال ، به این مسابقه که توسط Quest Nutrition برگزار می شود ، نگاهی بیندازید. هشتگ #MyQuest ساده و به راحتی به خاطر سپرده می شود ، به Quest فرصتی می دهد تا تصاویر کاربران را در صفحه اینستاگرام خود دوباره استفاده کند و دستورالعمل ها برای شرکت ساده هستند.

این مسابقات همچنین به شما اجازه می دهد تا به پیروانتان اجازه دهید کارهای تبلیغاتی برای شما انجام دهند: با ذکر نام تجاری در عکس های آنها ، اینستاگرام کسب و کار شما در معرض دید مخاطبان کاملا جدید قرار می گیرد. مسابقه شما می تواند یک هدیه رایگان ، تخفیف برای محصولات شما و موارد دیگر داشته باشد – در اینجا آسمان حد مجاز است.

 

5- معیارهای اصلی را اندازه گیری و ردیابی کنید

تعیین کنید چه چیزی را کنترل می کنید

من زمان زیادی را صرف جزئیات برخی از مسیرهای بالقوه شما در مورد استراتژی اینستاگرام خود کرده ام.

اما واقعیت این است که اگر کارایی آنها را ردیابی نکنید ، تمام تلاش های شما کمی هدر خواهد رفت. در حالی که به دنبال یک استراتژی اینستاگرام هستید ، می خواهید توجه کنید که اهداف شما برای ایجاد حضور در اینستاگرام شما در واقع چیست.

این احتمالاً به معنای انتخاب چند معیار اصلی برای نظارت است. اگر هدف شما این است که به طور کلی حضور اینستاگرام خود را افزایش دهید ، ممکن است شما بر افزایش دنبال کنندگان خود ، افزایش تعداد لایک هایی که در هر پست می گیرید یا یک معیار اصلی دیگر اینستاگرام تمرکز کنید. یا ممکن است تمرکز بیشتری روی افزایش فروش داشته باشید ، در این صورت می خواهید کلیک ها را برای بازگشت به سایت خود ، افزایش فروش کلی و غیره اندازه بگیرید.

دنیای تجزیه و تحلیل اجتماعی گسترده است و قطعاً بیش از آنچه امروز در اینجا می توانم پوشش دهم. مدتی را به تفکر در مورد اهداف خود اختصاص دهید و تحقیقات خود را بر روی آنچه می توانید ردیابی کنید و تعیین می کند آیا اهداف مورد نظر را انجام می دهید ، متمرکز کنید.

برای سنجش موفقیت خود از ابزارهای ردیابی استفاده کنید

هنگامی که دقیقاً آنچه را می خواهید اندازه بگیرید تعیین کنید ، می توانید به جستجوی ابزاری برای اندازه گیری آن بپردازید.

من در مقاله های گذشته اشاره کردم که ما برای ردیابی داده های اجتماعی طرفداران پر و پا قرص اجتماعی واقعی هستیم و اگر به دنبال ابزار تجزیه و تحلیل رایگان هستید ، در اینجا چند گزینه عالی برای بررسی وجود دارد.

 

در این مرحله ، باید از استراتژی برنده اینستاگرام الهام بگیرید. اینستاگرام با وجودی که احساس می شود خیلی زیاد است ، این فرصت را فراهم می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید و تصویر برند خود را به اوج جدید برسانید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *