دوره ساخت محصولات و خدمات عادت ساز

فصل اول) بازاریابی محتوایی، بازگشت به نقطه شروع

  • جست و جوی محرک های کاربردی
  •  محرک های داخلی
  • محرک های دیدنی
  • محرک های شنیدنی
  • محرک های لمس کردنی
  • محرک های خارجی
  •  محرک های خریدنی
  •  محرک های اعتباری
  •  محرکهای رابطه مبنا
  •  محرک های تلف شده

فصل دوم) کارهای عملی و کاربردی

  • پرده برداری از محرک های اینستاگرام
  • پرده برداری از محرک های فیس بوک
  • پرده برداری از محرک های کوکاکولا
  • پرده برداری از محرک های مک دونالد
  • پرده برداری از محرک های واتس آپ

فصل سوم) اقدام

  • گام های عملی برای اقدام کردن کاربران
  • نقش عنصر انگیزه در اقدام مشتری
  • اهرم های کاربردی در افزایش انگیزه در کاربران
  • مثال های کاربردی از انگیزش در تبلیغات
  • نقش عنصر توانایی در اقدام کردن مشتری
  • نقش عنصر محرک در اقدام کردن مشتری
  • عبور کاربر از آستانه اقدام

بخش چهارم) گام های اساسی در ساده  کردن محصولات

  • زمان
  • پول
  • زحمت فیزیکی
  • مشغله ذهنی
  • ناهنجاری اجتماعی
  • غیر معمول
  • حذف مراحل پیچیده

بخش پنجم) کارهای عملی و کاربردی

  • آنچه در غولی به نام فیسبوک اتفاق می افتد
  • جادوی موتور جست و جوی گوگل
  • اشتراک گذاری با دکمه تویتر :جهان متحول کننده
  • عکس گرفتن با آیفون اپل :انقلابی در صنعت عکاسی
  • مروری بر فعالیت های پینترست

بخش ششم) میانبرهای ذهنی و ادراک

  • اثر کمیاب بودن محصول
  •  اثر نحوه عرضه محصول
  • اثر لنگر انداختن
  •  اثر پیشرفت بادآورده

بخش هفتم) پاداش متنوع

  • درک پاداش ها
  • پاداش های قبیله ای
  • پاداش های شکاری
  • پاداش های نفسی
  • پاداش های متنوع
  • پاداش های اجتماعی
  • پاداش های انگیزشی
  • بازی سازی و سرگرمی
  • چه پاداش هایی باید به کاربر خود عرضه کنید؟
  •  سرمایه گذاری
  • اصل تعهد و تشدید در محصولات عادت ساز
  • اصل زمان و انرژی
  • اصل ارزش گذاری
  • سرمایه گذاری کاربران بر روی محصولات و خدمات شما
  • چگونه مشتریان را درگیر کنیم.
  • اصل انطباق
  • داستان روباه و انگور
  • افزایش ارزش طول عمر مشتری
  •  انعطاف پذیری قیمت گذاری
  •  قوت بخشیدن به رشد
  •  تقویتی مزیت رقابتی
  •  ایجاد انحصار ذهنی
  •  کاوش در عمق مدل قلاب

توضیحات

دوره حرفه ای و کاربردی ساخت محصولات و خدمات عادت ساز

“چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه‌روز درگیر کند”

محصولات موفق با اجرای پی در پی چرخه عادت به هدف نهایی خود یعنی درگیر کردن کاربر و انگیزش می رسند و کاربران را به استفاده مکرر از محصول وا میدارند، بدون اینکه به تبلیغات پر هزینه نیاز داشته باشند.
فناوری های عادت ساز از رفتارهای قبلی کاربر استفاده می‌کنند تا بتوانند بعداً محرک خارجی را به جریان بیندازد
هرچی کاربران زمان و انرژی بیشتری در محصول یا خدمتی سرمایه‌گذاری کنند بیشتر برای آن ارزش قائل می شوند. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد زحمات ما منجر به ایجاد عشق میشود.
آدم ها معمولاً در زمانی تصمیم گیری کنار بخشی از اطلاعات لنگر می‌اندازند.
هدف نهایی هر محصول عادت ساز برطرف کردن درد کاربر با ایجاد تناظر است .به گونه‌ای که کاربر محصول یا خدمت شرکت را منشا تسکین بداند.
محصولاتتان را آنقدر ساده کنید که کاربران برای استفاده از آن هیچ نیازی به آموزش نداشته باشد، در این صورت پیروز بی چون و چرای عرصه رقابت‌ خواهید بود.

تماس با گروه مشاورین هوش پیروزی

 

مقدمه:

شرکت هایی که وابستگی های شدید در کاربران خود ایجاد می‌کنند از مزایای متعددی برخوردار می شوند این شرکت‌ها محصولشان را به محرک های درونی گره می زنند. در نتیجه بدون هیچ انگیزش خارجی سروکله کاربران پیدا میشود.

شرکتهای عادت ساز به جای تکیه بر بازاریابی پرهزینه خدماتشان را به احساسات و کارهای روزمره کاربران پیوند می زند مثلاً وقتی کاربران کمی حوصله شان سر میرود و بلافاصله توییتر را باز میکنند پای عادتی در میان است.

وقتی احساس تنهایی سراغشان می آید پیش از اینکه تفکر عقلانی به جریان بیفتد به مرور کردن صفحه فیس‌بوکشان می‌کند سوالی به ذهنشان می رسد و پیش  از اینکه به مغز خودشان رجوع کنند ،سراغ گوگل می روند.

راه حلی برنده می شود که زودتر به ذهن  برسد.

در دوره ساخت محصولات عادت ساز به بررسی مزیت های رقابتی محصولات عادت ساز می پردازیم و چگونگی ساخت آن را به شما آموزش می دهیم.

اگر رفتارهای برنامه ریزی شده ما تا این حد در اقدامات روزمره مان تعیین کننده اند، قطعاً تحت کنترل در آوردن قدرت این عادت ها می تواند محیطی برای صنعت باشد. در واقع عادت ها برای کسانی که بتوانند واقعاً به آنها شکل بدهند می تواند بسیار مفید باشد.

محصولات و خدمات عادت ساز رفتار کاربران را تغییر می‌دهند و کاربران را به طور طبیعی و خود به خود وارد تعامل می کند. هدف اثرگذاری در مشتریان است به نحوی که خودشان، بارها و بارها، به سراغ ای محصول شما بروند. بدون اینکه نیازی به فراخوانی های آشکار اقدام مثل تبلیغات یا مشوق‌های فروش باشد.

وقتی عادت شکل گرفت ،محرک استفاده از محصول در زمان کارهای یکنواختی مثل گذراندن وقت در صفحه ناخودآگاه فعال میشود .

چه بخای قبول کنی ، چه قبول نکنی ، ما همه نمی تونیم دست از خیلی از عادتامون را برداریم میگی نه اگر باور نداری همین امروز سعی کن گوشیتو چک نکنی ی جایزه بهت میدم!مصرف یکسال آدام خرسی ….
دوره حرفه ای و کاربردی ساخت محصولات و خدمات عادت ساز

پرده برداری از محرک های اینستاگرام :

بخش بزرگی از موفقیت اینستاگرام چیزی که میلیونها کاربر آن را تقریباً هر روز بر می گرداند توانایی این شرکت در درک محرک های کاربرانش است.

برای کسانی مثل یین، اینستاگرام لنگرگاهی برای احساسات و الهامات است. خاطره ای مجازی که در پیکسل ها محبوس شده است.

استفاده از اینستاگرام با محرک خارجی شروع شد. توصیه از یکی از دوستان و چندین هفته استفاده مکرر پیش از اینکه به کاری ثابت تبدیل بشود.

هر بار که یین  صحنه ای  شکار می کند ، آن را در فیس‌بوک و توییتر با دوستانش به اشتراک می‌گذارد. اولین باری را که با عکسی در اینستاگرام مواجه شدید در نظر بگیرید آیا توجه شما را به خود جلب کرد ؟ آیا کنجکاوی شما را برانگیخت آیا از شما می خواست که کاری بکنید؟

این عکس ها  نقش محرک خارجی رابطه مبنا را ایفا می‌کنند. آگاهی را افزایش می‌دهند و سرنخ نصب برنامه و استفاده از آن را به دست دیگران می دهند. اما عکسهای اینستاگرام که در فیس بوک و توئیتر منتشر می شد تنها محرک های خارجی برانگیزاننده کاربر جدید نبودند.

کسان  دیگری از طریق رسانه ها و وبلاگ های این برنامه را شناختند یا از طریق جایگاه ویژه‌ای که شرکت اپل در فروشگاه برنامه‌هایش به اینستاگرام می داد که  همگی محرک های خارجی اعتباری اند.

اینستاگرام پس از نصب شدن روی دستگاه کاربر می توانست  از محرک‌های خارجی طلب شده بهره ببرد. آیکون برنامه روی صفحه نمایش تلفن کاربر و اعلان هایی که درباره مطالب جدید دوستان برای کاربران فرستاده می شد آن ها  را به بازگشت به برنامه فرامی خواند.

 

اینستاگرام پس از استفاده مکرر پیوندهای مستحکمی با محرک های داخلی برقرار کرد و چیزی که زمانی برای بسیاری از کاربران صرفاً حواس‌پرتی کوچک بود به بخشی از کار روزمره آنها تبدیل شد.

ترس از دست رفتن تصویر لحظه ای خاص است که در وجود کاربر زبان می کشد این احساس محرک درونی است که کاربران را به اینستاگرام بازمی‌گرداند تا با شکار  آن لحظه این درد را  تسکین دهند.

وقتی کاربر ها به استفاده از این برنامه ادامه می دهند محرک های  درونی جدید شکل می گیرند.

اما اینستاگرام چیزی ورای جایگزینی ساده برای دوربین است.

اینستاگرام شبکه اجتماعی است .این  برنامه با کمک به برقراری ارتباط بین کاربران اشتراک عکس و تبادل شوخی‌های سرخوشانه به رفع کسلی کاربران کمک می کند. اینستاگرام هم مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی تسکین دهنده درد روز افزون ترس از جا ماندن است.

در مورد اینستاگرام پیوندهایی که با محرک‌های داخلی ایجاد می‌شود شالودهی برای شکل‌گیری عادت های جدید فراهم می‌آورد.

حالا وقتی درک ساز و کاری برقراری پیوند بین مشکلات کاربران و راه‌حل خودتان از طریق استفاده از گامی بعدی محصولات یا خدمات عادت ساز است.

سوالات

 

  • مدل کسب و کار شما به چه عادت هایی نیاز دارد؟
  •  کاربران برای حل چه مشکلی به سراغ محصول شما می آیند؟
  •  کاربرانِ درحال حاضر آن مشکل را چگونه حل می کنند و چرا به راه حل نیاز است؟
  •  انتظار دارید که کاربران هر چند وقت یک بار به سراغ محصولتان بیاینذ؟
  •  چه رفتار کاربری را می‌خواهید به عادت تبدیل کنید؟
  • کاربر محصول شما کیست؟
  • کاربر های شما  واقعاً از شما چه میخواهند؟
  • محصول شما چه دردی را تسکین می‌دهد؟
  •  چه  چیزی کاربران را به سوی محصولتان می‌کشاند؟
  •  ساده ترین اقدامی که کاربران در انتظار پاداش انجام میدهند چیست؟
  • چطور می‌توانید محصولتان را ساده تر کنیم تا این اقدام آسان‌تر شود؟
  •  آیا کاربران از پاداش داده شده راضی اند و همچنان هم طالب مقدار بیشتری از آنند؟
  •  کاربران چه خرده کاری در محصولتان سرمایه گذاری می‌کنند؟
  •   آیا این کار محرک بعدی را بارگذاری می کند و باعث انباشته شدن ارزش می‌شود و محصول را به مرور بهتر میکند؟
  •  کاربر درست پیش از عادت موردنظر شما مشغول چه کاری است؟
  •  کاربران  شما کدام محرکه داخلی را بیشتر از بقیه تجربه می‌کنند؟
  • جریان کاری کاربران خود را مرور کنید. کاربرانتان چه خرده کارهایی برای افزایش احتمال بازگشتشان انجام می دهند؟
  •  چقدر طول میکشد تا محرک بارگذاری شده کاربران تا را مجدداً جذب کند؟
  • چگونه می‌توانید تاخیر ها  را کاهش دهید تا زمان هر بار طی شدن چرخه عادت کمتر شود؟
  • فکر کنید کجای ماتریس دست کاری قرار دارید. آیا از محصول یا خدمت خود استفاده می کنید؟
  •  آیا محصولتان در رفتارهای مثبت اثرگذار است یا رفتارهای منفی؟
  •  محصول یا خدمات شما چه حسی به شما میدهد؟
  •  از خودتان بپرسید آیا به تأثیری که در رفتار دیگران می گذارید افتخار می‌کنیم یا خیر؟
  • مخاطب هدف اصلی
  • چه چیزی به مخاطب ارائه می دهید؟
  • چه چیزی عاید مخاطب می شود؟

 

سئوالات متداول
آیا مطالب دوره بازاریابی محتوا برای من کاربردی است؟

چیزی که درباره این دوره مهم است دقیقا «کاربردی» بودن آن است. به این معنا که ما نمی خواهیم با بحث های تئوریک و تعریفی و کلی، وقت کارگاه را بگیریم، برعکس، هدف ما این است که مهم ترین و متمایزترین تکنیک ها و مهارت هایی که شما برای بازاریابی و تولید محتوا موثر نیاز دارید در اختیارتان قرار دهیم. به همین دلیل، دوره های گروه مشاورین هوش پیروزی، همگی دارای یک دستورالعمل کاربردی و اجرایی هستند که برای شما طراحی شده تا دقیقا بدانید از چه نقطه ای باید شروع کنید و چطور پیش بروید و در نهایت به کجا برسید.

برای شرکت در دوره بازاریابی و تولید محتوا باید چه چیزهایی بدانیم؟

پیش از شرکت در این دوره، نیازی به دانش اولیه نیست و تمامی مباحث از صفر تا صد آموزش داده خواهد شد.

دوره بازاریابی و تولید محتوا به چه صورتی برگزار می شود؟

دوره ها به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. البته این دوره برای شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی به صورت حضوری در محل شرکت یا سازمان برگزار خواهد شد.

آیا مباحث دوره بازاریابی و تولید محتوا، همیشه در خاطر ما خواهد ماند؟

شرکت‌کنندگان در این دوره می‌توانند تمامی این اطلاعات را در خاطر بسپارند ولی بهتر است یادداشت برداری و مرور مطالب حداکثر تا یکماه انجام شود.

سطح مطالب دوره بازاریابی و تولید چگونه است؟

در این دوره فرض اولیه بر آن است که مخاطبان چیزی از بازاریابی و تولید محتوا نمی دانند. پس سطح دوره از مباحث مقدماتی تا پیشرفته است.

دوره بازاریابی و تولید محتوا برای چه کسانی مناسب است؟

چه مدیر بازاریابی محتوایی یکی از شرکت های بزرگ باشید و چه مالک کوچکترین کسب و کار، این دوره کاربردی برای آن دسته از افرادی است که می خواهند کسب و کار خود را رشد دهند. اندازه کسب و کار مهم نیست. هر عنوان و نقشی که دارید اگر بخشی از فرایند بازاریابی برای تولید درآمد است این دوره مناسب شماست.

آیا با ثبت نام در این دوره بازاریابی و تولید محتوا، خدمات دیگری هم دریافت خواهم کرد؟

دریافت مشاوره رایگان از متخصصین گروه مشاورین هوش پیروزی تا پایان عمر، دریافت گواهی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فایل الکترونیکی و محتوای صوتی دوره بخشی از خدماتی است که شما علاوه بر شرکت در این دوره خواهید داشت.

اطلاعات دوره

  • مدرس:سعید جوی زاده - عقیل جوکار
  • شروع دوره:از 15 اسفند 1399
  • مدت زمان دوره:20 ساعت
پاک کردن

پشتیبانی

هوش پیروزی 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.

سایر وبسایت ها

آموزش GIS و RS طراحی وبسایت و دیجیتال مارکتینک

برچسب ها

خدمات عادت ساز
دوره حرفه ای و کاربردی ساخت محصولات و خدمات عادت ساز
ساخت محصولات
ساخت محصولات و خدمات عادت سازجلسه اول (رایگان)
کل دوره